Reklama może spełniać pewną formę komunikacji między produktem a odbiorcą. Możemy ją uznać za pewną formę komunikacji marketingowej. Często spełnia ona taką rolę, reklamując różne wyroby i produkty wraz z opisami i badaniami statystycznymi które wpływają na chęć zapoznania się z danym produktem. Reklama oczywiście może działać w obie strony bo i konsument poprzez reklamę może wyrazić swoje oczekiwania i potrzeby co do rynku. Reklamę w prasie można uznać za jedną z najstarszych form reklamy. Reklamy w prasie zawierają najczęściej ilustracje i odpowiednie teksty do nich. Najwięcej reklam tego typu znajdujemy w prasie kobiecej. Każda reklama musi być odpowiednio opłacona. Ceny reklam kształtują się w zależności od poczytności pisma, jego ceny i często obszaru jaki obejmują. Najtańsze reklamy możemy odnaleźć w prasie regionalnej ale i one są ważne zwłaszcza dla produktów z danego regionu. Możemy jednak zaobserwować zjawisko wypierania reklamy prasowej przez inne przekazy jak radio, telewizja a obecnie bardzo rozpowszechniająca się reklama na stronach internetowych. Zastanawiające może okazać się to że obecność kobiet w reklamie jest bardzo częsta. Kobieta jest uczestnikiem prawie każdej przekazywanej reklamy. Odpowiedni przekaz i ujęcie tematu oraz piękno, powab i czar kobiet sprawia że są angażowane do niemalże każdego tematu reklamy. Do najbardziej zmysłowych reklam możemy zaliczyć reklamę kosmetyków, biżuterii czy bielizny, gdzie wybiera się często bardzo piękne kobiety .Bardzo znane są obecnie reklamy perfum, gdzie są angażowane modelki lub piękne aktorki aby wpływać znacząco na zmysły i jednocześnie skutecznie reklamować produkt. Ważnym aspektem jest sposób przekazywania reklamy. Wiele czasopism kobiecych zawierać powinien i zawiera odpowiedni obraz danej reklamy. Kiedy reklamujemy środki czystości lub żywność kobieta jest przedstawiana w stonowanym makijażu odpowiednich kolorach i w otoczeniu rodziny bądź dzieci. Reklamy sprzętu biurowego, telefonów lub luksusowych samochodów są przedstawiane przez innego typu kobiety i w odmiennym otoczeniu. Prasa przedstawia nam jeszcze jeden typ reklamy kobiety z klasą, dbającej o siebie swój wygląd i młodość. Często taką reklamę przekazuje nam odpowiednio ucharakteryzowana modelka, może to być reklama kremów, która po zastosowaniu odpowiedniego kosmetyku , jest przedstawiona na kolejnym zdjęciu bez charakteryzacji i wygląda o niebo lepiej a na pewno znikają jej zmarszczki. Ogromne znaczenie w reklamie mają obecnie stosowane programy komputerowe do retuszowania niedoskonałości, jest to niezgodne z prawdą i często negatywnie odbija się na ludziach wpływając na niezdrową chęć dążenia do doskonałości która jest nierealna. Taka reklama może bardzo emocjonalnie wpływać na osobowość kobiet i ich samoocenę. Zdarzają się też reklamy bardziej przychylne kobietom i zmieniające pewne stereotypy. Dobrym przykładem może tu być ojciec rodziny który przygotowuje szybki i łatwy obiad, co nawiązuje do podziału ról we współczesnej rodzinie i do partnerstwa małżonków. Obecnie taki produkt jak reklama w prasie musi być odpowiednio ułożony i przekazany odbiorcy, zwłaszcza że reklama w prasie jest produktem niewerbalnym i przedstawianym jednostronnie. Musi być tak ułożona żeby przyciągać uwagę czytelniczek, zachęcać i ciekawić. Produkty reklamowane w prasie najlepiej są zauważane kiedy umieścimy je przy odpowiednich artykułach lub zdjęciach które przedstawiają zadziwiającą poprawę . Tak więc reklama jest zadziwiającym i skomplikowanym procesem. Jest to niejednokrotnie przygotowana ciężka praca aby odnieść jakikolwiek sukces zwłaszcza obecnie przy tak ogromnej konkurencji na rynku. Jest to często zwykła manipulacja a my jako klientki nie zdajemy sobie sprawy z tego w jakim procencie ona może wpływać na nasze decyzje. Rzecz polega na tym właśnie żebyśmy byli nieświadomi wpływu reklamy na nasze zachowania i wybory, czasem warto o tym wiedzieć drogie panie.